Hes

(null)
Min gulliga Lilltjej överlämnade en present hon gjort och är så förväntansfull för imorgon.  En hel hög med nya leksaker väntar som både vi köpt och som hon köpt med farmor och farfar under veckan. Älskade unge.
(null)
Vaknade denna morgon med svullen och ond hals samt den där lomhörda och luddiga känslan som är så typisk för kommande förkylning. Blev nog lite extra hög volym till dagens klass... Hög på endorfiner och två energidrycker på första bilden. Bokstavligt talat darrande ben i bild två. Tränade korren en timme innan passet och förlitade mig på att det halsonda och den  semestersega kroppen skulle vakna till i skarpt läge. Mycket riktigt och korren satt som ett smäck - grymt skönt! Sedan dog både röst och kropp men vad gör det? Sista resterna av rösten gav upp när jag läste ett kapitel Harry Potter för Lilltjejen. Hon ville ett till men det gick bara inte, klarade sista sidan med ett rakbadsvasst nödrop. Johan har börjat läsa varje kväll nu denna vecka vilket jag tycker är toppen så vi gör samma sak. Ofta har hon fått kolla på paddan innan det är dags men nu vill vi få in böcker och läsning mera. Känns bra att jag och Johan är överens om vad vi anser kring vår Lilltjej. Aktiviteter, fysisk träning, instrument, läxor och läsning. Tillsammans blir vi konsekventa mot henne vilket jag inte kan tro annat än skapar trygghet och stabilitet trots två olika hem.
Förväntan gjorde att hon hade svårt att somna.
"- Jag vill att det ska vara imorgon!"
"- Ju snabbare du somnar desto snabbare blir det imorgon." Morsan och hennes kloka ord.
Nu sover hon som en stock. Älskade unge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0