Bäääh!

(null)
Signaturen för trafikinformation ljuder där jag står i morgonens köer norrut. En viltvarning som rösten lite roat korrigerar till "tamvarning". Ett får rör sig längs 45:an, ett får alltså och jag kan inte låta bli att fnissa av bilden jag ser framför mig. 
Igår morse var det en älgko med kalv som fastnat på fel sida viltstängslet, stressade och oroliga kors och tvärs över motorvägens alla filer. Jägare ska klippa upp stängslet och jag hoppas de vackra djuren kom lyckligt därifrån samtidigt som jag är så glad att vi har ett vilt djurbestånd. Reflekterar över hur lätt det är att i asfaltdjungelns civilisation glömma bort det fantastiska faktum att vi faktiskt lever intill dess motsats. Frågan är hur glad jag är den dagen jag stöter på vildsvin på morgonrundan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0