Mars

(null)
Woho, min första egg curry! Hade frenetisk sms-kontakt med Tarun ("ska det verkligen vara endast ETT kardemummafrö?" Hade missat att notera tsk). Dofterna som spred sig i mitt lilla kök var fantastiska allt eftersom den ena kryddan efter den andra lades till. Delade på den gröna pepparn till en dryg centimeter, kanske två och tog en liten nypa av det röda chilipulvret. Blev precis lagom för mig. Tarun brukar köra fem gröna! 
Ser onekligen lite knasigt ut med ägg men gott! 
Den där bockhornsklövern doftar så starkt att jag förvarar den i en påse i en påse, i en tätförslutande burk, men ändå doftar det nu i skafferiet! Får sätta burken i en burk också...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0