Går nedåt!

(null)
Har hört att man inte ska vara så snabb att registrera bra resultat som sänker ens handicap utan köra några rundor för att tillse att man faktiskt ligger på rätt nivå. Körde ju min första runda igår och sänkte mig. Idag gick det också bra så med lite hybris-varning registrerade jag mig ändå. Fick sällskap av två manfolk där den sämste hade 22 i handicap, men jag hängde med rätt bra ändå. Börjar förstå lite av poängen med handicapsystemet för det är en jäkla skillnad ibland mellan de olika Tee. 
Ruskigt sugen att lära mig använda Driver för att kunna slå långt men inser att jag nog behöver bli tryggare med de "vanliga" först. Jag har endast järn-5, järn-8, pitch, wedge, putter och trä-3 med mig i väskan. Uppenbarligen klarar jag mig ju rätt bra på dom, vilket tränaren också rekommenderade. Varannan av järnen var hans tips, så jag använder faktiskt färre. Är kass på pitch och gillar träklubban bäst, antagligen för känslan att man dammar till bollen ordentligt.
Nu blir det inte golf på mer än två veckor eftersom jag har Lilltjejen så lär få duktig abstinens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0