Snart tredje

(null)
Med några timmar kvar till tredje advent sitter jag på Lilltjejens fotända och ljusspelets reflexer svepande genom rummets mörker. Så fort hon somnat ska jag fatta målargrejerna igen och avsluta första varvet. Målet är att bli klar imorgon.
(null)
Aldrig varit inne i Göteborgs domkyrka och väntade mig inte den sparsmakade dekor och utsmyckning många kyrkor har. Våra platser längst bak fann jag lämplig med tanke på Lilltjejens tycke efter torsdagen men så började kören sjunga, just det, längst bak alldeles bakom våra ryggar. Det gick bra dock och farmors öronproppar användes bara någon enstaka gång och då nog mer för sakens skull. 
(null)
Jobbigare var nog rastlösheten som man nog kan förvänta av en sjuåring i en kyrka men hon hanterade det superduktigt!
Visst var det en helt annan nivå på denna kör men blev ändå inte lika berörd som luciaaftonens föreställning. Den sistnämnda var mer personlig och med soloframträdanden som trots varierande röstkapaciteter ändå var väldigt starka. Mysigt att till slut ha kommit iväg till en sådan här tillställning ändå, har ju velat och tänkt nästan varenda jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0