Flyttad

Vi har vuxit ur våra lokaler i Torslanda. Samtidigt renoveras det överallt så senaste året har vi flyttats runt men nu kom (o)turen till oss att lämna ön för fastlandet.

Vi har spridits till Mölndal, Eklanda och Gamlestaden. Som jag förstått ska hela IT till Gamlestaden där första flyttlasset gick i februari och tredje och sista går efter sommaren. Denna vecka var det alltså andra i ordningen och jag fick styra kylaren mot norr istället. Lokalerna är renoverade men än så länge känns det sådär. Många är kvar i Torslanda och min verksamhet är i Eklanda. Tekniken möjliggör möten via Skype men det suger jämfört med att ses live. Med mitt team off-shore innebär det oftast digitala möten men nu i än högre utsträckning när företagets inställning är mera Skype och mindre mötesrum - för att spara yta. Ser framför mig de öppna landskapen med alla sittande med headset i möten - med varandra!
Jag försöker tillse att så många som möjligt kan närvara fysiskt i alla fall så kommer bli ett väldans flängande kors och tvärs i stan framgent. Torslanda ena dagen, Eklanda nästa och Gamlestaden den tredje. Till jag resignerar.
Nog med gnäll, vissa förändringar behöver man vänja sig vid.

Något som består är Lilltjejens förtjusning i Lego och min söndagscombat. Längtar efter att köpa en riktigt stor byggsats då jag själv finner det rogivande att sätta ihop dom.
Har nu fått tillgång till nya releasen och med två veckor kvar till släpp på våra anläggningar är det nu råplugg som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0