Mars

Det är lite knepigt att picka på fånen med en Liten Grå som ihärdigt stångas och gnider sig. Vet inte riktigt vart veckan tog vägen men tydligen är det fredag imorgon. Vad hände där liksom? Imorgon drar Nicklas på skidsemester så jag hoppar in för honom. Ber innerligt för en lugn vecka utan incidenter.

Hade Evelina här igår och idag följde Lilltjejen med henne hem. Så jag passade på att vikariera i Frölunda. Behövde verkligen en ordentlig genomkörare - SÅ skönt!
Klämde också in ett lunchpass igår, en halvtimme på bandet och fick ont i knät. Har jag sagt att det är störigt?
Lilltjejen är förkyld så kan bara hoppas jag klarar mig. 
Lilla Grå har lagt sig till rätta i mitt knä. Tänker på fenomenet husdjur, det värde de tillför ett hem. De små och ibland oförutsägbara ljuden om det så är ett prassel från spån i en bur till tassandet över golvet från rummet intill. Mina grå följer ju ofta mina rutiner och vaknar till när jag också gör det på morgonkvisten. Från morgontoaletten får jag då ofta se Gråbrödernas rutin. Mysigt tvättande av varandra som sedan går över till små nafs och fullskalig brottningsmatch. Bror "förlorar" alltid. De ger så mycket genom att bara vara. Hur de knör sig intill när man lagt sig, deras mysiga jamanden där bastande Brorsan piper ynkligt i falsett. Deras tjocka, täta päls likt en ryamatta eller Lilla Grås silkeslena. Skulle gärna ha hund också om de inte krävt så mycket jobb som de gör. Och hur väljer man ras? Finns ju så otroligt många. En halvstor modell som man kan springa och vandra med, en "rejälare" art helt klart, och definitivt mer jobb. Får bli när man gått i pension och har bättre tid. 
Apropå pension var jag på banken och gick igenom dom bitarna. Blä-tråkigt men nödvändigt. Bytte bankkontor så får se om Amhults är bättre. Närmare jobbet om inte annat. Alltid lika fashinerande hur olika vi är, att en del faktiskt tycker pension, fonder och räntesatser är roligt och intressant. 
Fått sällskap av Lilltjejen då nu knör vi allihop i fåtöljen. Intill tronar soffan stor och tom.

Om inte Gråbröderna fäller så gör Lilla Grå desto mer. I mängder. Svart tröja, perfa. Vi kanske är lite lika ändå, jag och min Lilltjej. Min fina Lilltjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0