Torsdagskyla

Apropå rubriken är det kallt ute. Tvåsiffriga minusgrader är inte jättevanligt här nere ändå. Tydligen slogs något köldrekord uppe i norr. Grattis. Brrr!

Ägnat kvällen efter Lilltjejen somnat till att gå igenom inboxen. Körde storskalig "inför-semester"- teknik och markerade buntvis som lästa. På måndag börjar en ny resurs som är tänkt att avlasta mig. Kjell heter han och ska ta hand om Siebel. Hoppas innerligt han blir bra och då jag kommer att få hand om honom undrar jag över bästa sättet då jag själv minns hur kaotiskt det var. Och denne man är helt ny på VCC dessutom.

Lilltjejen kommer ofta med små presenter till mig. Glömde fota armbandet som tyvärr var lite stort men sådär mamma-smälter-fint att jag lätt kunnat ha det på jobbet. Får be henne göra ett nytt som inte är lika långt.


Till jul och födelsedag fick hon flera större Legosatser som hon bygger ihop i rasande fart. Och de är supergulliga dessa satser med alla små detaljer. Tycker det är kul att hon gillar det.
Imorgon är det dags för barnkalas som blir på AirHop. Aldrig varit där så ska bli spännande att se vad hon tycker. Kan bara föreställa mig tio kalasbarn studsa omkring som popcorn där inne. Undertecknad själv hade inte haft något emot att prova faktiskt men får nog behärska mig och agera tråk-vuxen och så istället gå loss bara Ronja och jag en annan dag.

Under självömkansparagrafen lägger jag en ny vagel i ögat, nu i vänstra. Så från att aldrig ha haft något sådant har jag nu en i varje. Fast den högra börjar ge upp. Tycker ändå oändligt synd om mig själv för otroligt störigt är det. Man snackar om finnar i röven som irriterande störmoment men skulle lätt hävda att vagel i ögat är minst lika väl fungerande uttryck.

Just det, har en spännande grej bokad på tisdag. Spontant och lite olikt mig men ska bli kul. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0