Väntar

Abrupt drogs rullgardinen ned så vi nyfikna föräldrar snuvades på nöjet att se terminens första lektion. Taskigt.

Fyra kompisar är med i gruppen vilket är kul. Det innebär att deras morsor nu också väntar här utanför. Det finns ett väntrum men jag har satt mig på golvet utanför studion, på ett iskallt plastgolv för att jag inte orkar vara social och låtsad intresserad av ingenting. Tur det är varannan vecka för min del. Joggingrunda nästa gång kanske.

Verkar vara ganska stor skillnad på detta ställe och Funky. Den sistnämnda var en märkbart stor organisation som hyr in sig i lokaler över större delen av landet med koreografi till specialmixade kommersiella hitlåtar, maskot som hälsar på, tröjor och mjukisdjur och stor final med känd artist på Svenska mässan. 
City Dansstudio har sina egna små lokaler här i Mölndal där fokus verkar vara balett. Två små dansstudios där rullgardinen som sagt är nere för Ronjas grupp. I den högra står dörren öppen och jämnåriga tränar balett i klassisk manér med fröken stundtals vid pianot.
Stoj och ljud av spring från vänster, pianoklink från höger. Skulle vara intressant att se vad Lilltjejen skulle tycka om balett faktiskt. Stoj och stim är det ju för det mesta kan jag tycka. Klassiska toner och fokuserat lugn skulle kanske inte skada?

Känner att det är så mycket jag skulle vilja introducera för Lilltjejen. Någon fler idrott, fler sorters dans, kampsport och instrument! Har själv haft sådan nytta och glädje av mitt eget utövande under uppväxten att jag vill och hoppas kunna fånga samma intresse hos henne. Okej, pianot tyckte jag inte var världens roligaste då men oj vilken nytta jag hade av det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0