Hemma

Så var väskorna uppackade, tvätten avklarad, lådorna tömda och dammsugaren rastad. Deprimerande snabbt är man tillbaka i den snölösa vardagen med en överfull inbox som väntar. 

Vilka dagar vi haft! Ingen sol men i övrigt perfekt skidväder med få minusgrader, vindstilla och mycket snö i backarna.

Medan Lilltjejen var på skidskolan tog jag en dag chansen till egna åk bland annat upp till toppen. Fantastiskt begränsad utsikt! 

Lilltjejen tyckte skidskolan var jätterolig, ja att åka över huvudtaget, så en jätteskillnad mot för ett år sedan. Vi var ute från när liften öppnade nästan till de stängde, med kortare bryt för lunch och Marcus lektion. Då kunde Anna-Karin passa på att låna mina skidor och känna på snön lite.
Tycker ur barnsynpunkt att Hundfjället var bättre än Lindvallen då de har fler backar som passade Lilltjejen bättre. I Lindvallen var de antingen alldeles för flacka eller branta. Hundfjället erbjöd flera lagom alternativ och liftar, och Trollskogen var imponerande välgjort. 


Jag fick min traditionella gulaschsoppa medan Lilltjejen mumsade våfflor i den nedre Trollskogens lilla våffelstuga. Mums!

Så himla roligt att åka med henne och känna stoltheten över hur duktig hon är. Vägrade skidskola förra året, vägrade testa liften själv och tröttnade efter få åk. Nu var det omvänd hand på alla dessa fronter och tydligt hur mycket hon tyckte om det. Önskar att vi hade haft en hel vecka.

Också så himla glad och tacksam att Anna-Karin och Marcus kunde följa med. De små kommer verkligen superbra överens, inte osams en enda gång! På tisdagskvällen följde jag dom till pulkabacken, en ganska bra bit för korta ben att gå i snö men de klagade inte och fann nog mödan lönt i den branta backe de sedan kunde avnjuta med skräckblandad förtjusning.

Till sista kvällen hade Anna-Karin tipsats om Hundfjällets toppstuga som jag nu inte minns namnet på. Det minnesvärda var barnens förtjusning över att transporten upp var via skoter. Och tillbaka ned fick de sitta framför respektive bakom föraren, än mer uppskattat.

Är så glad att jag fick till denna vistelse och att förutsättningarna blev bästa möjliga. Stugan var som sagt toppen, fräsch och perfekt storlek med backen och skiduthyrningen runt knuten. Funderar på att redan nu boka för nästa år, en hel vecka! 

Nu blir det att fortsätta glänta på jobbmailen. Bara en arbetsdag återstår av veckan men den är fullknökad. Varför tog jag inte ledigt hela veckan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0