Fåtöljen

Dimman härskade i Göteborg denna dag. Älvsborgsbron helt dolt däri när man styrde hemåt. 
Mycket på jobbet nu, galet mycket. Då känns det väldigt skönt att Kjell kommit in så snabbt samt har den tekniska kunskapen som jag saknar. Likaså att Tarun är väldigt engagerad för att komma igång. Det avlastar enormt! Min tjänst har i princip styckats upp i tre men ändå hinner jag inte med det jag skulle behöva...
Tror och hoppas dock det blir än bättre när de båda är helt och fullt igång.
 
Fick denna av Ola via Snapchat. SÅ mycket min humor, hahahahaha!
 
Har annars lagt ner Instagram och av de fåtalet bloggar jag följde förut är jag nu bara nere på en - Blondinbellas av alla(!)
Kollar nästan aldrig på tv, bara film någon gång och ingen serie lockar trots att det finns så många och flera som kollegor och vänner rekommenderar. De enda böcker jag läser kan bli vid middagen, i form av enkla hjärnavslappnare som jag redan läst femtioelva gånger. Orkar inte engagera mig i någon serie, orkar inte engagera mig i någon ny bok eller blogga om mer än just tröliga vardagsuppdateringar. Kan känna ett sug efter att sticka eller virka ibland men det blir just inte mer än en snabbt övergående tanke. När Lilltjejen somnat blir det oftast ett besök i jobbmailen och fyller på mitt sociala konto genom min passiva närvaro på FB. FB mitt sociala fönster, precis lagom nivå för mig. Jag kan iakktta människorna genom deras flöden utan att själv behöva delta. Skulle jag vilja är det bara några tangenttryckingar bort. Perfekt.
Som ett annat socialt fönster har jag också Tinder. Tyckte först det var stressande att inte ha riktig koll på hur det funkade och därmed i mina försök att "scrolla uppåt" råkade "superlajka" istället. Gaaah! Men nu när jag börjat få lite kläm på det tycker jag det är rätt kul att se vilka som registrerat sig. Det är ju ytlighet som gäller, så därför fashinerad över hur (illa) så många väljer att presentera sig själva. Jag kollar båda könen, nyfiken på om jag svischar förbi någon jag känner. Det är otroligt vad många användare det är!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0