Första adventshelg

 

Efter att ha varit rädd för frisören gjorde hon en helomvändning och tjatade plötsligt om att få klippas av ett proffs. Med tanke på hennes ömma moders mediokra försök var denna inte svårövertalad. Innan lördagens bio i Kungälv hittade jag så en ledig tid och min lilla avkomma var superduktig! Eftersom hon var så förtjust i sina lockar fick hon nya och blev såå söt! Morsan hade kvar sina sedan dagen innan, dock tillbaka i sin sedvanliga tofs. Följdaktligen ville Ronja också ha sina lockar så. Också supergulligt!

Det var en riktigt gammaldags biograf i centrala Kungälv, med den charm som hör till. Vi var kanske dryga tiotalet besökare!
Trolls var mysig! Undertecknad snörvlade inte enbart av förkylningen och fick ihärdigt torka tårarna där en stund. Också Lilltjejen gillade den, om än fann den lite otäck ett tag.
Efteråt blev det lek både ute och hemma hos Anna-Karin där mumsig soppa serverades. Japp, jag slevade i mig tre portioner, fullkomligt ohyfsat.

 

Kände mig rätt risig och osäker inför kvällens pass. Skulle jag sluta som en flåsande pöl på golvet? Att byta ut alla låtar utom två kändes också mindre smart med förkylningsseg hjärna men är rätt trött på nuvarande release. 

Mindre folk idag men gick över förväntan. Som oftast när man kör igång kopplas trötthet och diverse krämpor bort - för att komma tillbaka dubbelt efteråt. Hoppas det går lika bra imorgon. Nu svider ögonen och har känningar i halsen. Skönt att jag inte har supermånga möten imorgon, kanske tom kör hemifrån. Brukar ju inte vara så populärt att sitta och snörvla i landskapet.

Plockat fram julpyntet. Märks knappt någon skillnad. Johan fick alla ljusstakar och de är väl nästan det viktigaste i mina ögon så blir att inhandla några sådana i veckan. Som vanligt känns det väldigt främmande med jul nu. Första advent? Jisses.

Lilltjejen är ju nu efter två veckor hos Johan. Lite ovant att vara ensam igen.
Just det, vi körde McDonalds innan bion i lördags som tydligen hade nyöppningspremiär. Därför hade de bland annat ett gratis fotobås där vi gick lite bananas. Min fina Lilltjej!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0