Carmen

 

 

För att vara på den säkra sidan klunkade jag en Red Bull. Och slank in till frisören för välbehövlig toppning. Frisörstudenten fick också friheten att fixa ett alternativ till min eviga hästsvans. När jag hämtade Lilltjejen på dagis vill hon genast ha likadant och morsan tänker: Hur svårt kan det vara? Och plockar fram sin försummade plattång. Att göra på någon annan borde till och med jag fixa men det var ju bara att glömma!
Fick under kvällen en videosnutt från Ida av lycklig Lilltjej med gungande lockar. Får uppenbarligen ta en lektion. Eller trettio!

Premiär på operan alltså, Carmen. Skulle det bli dryga två timmars huvudvärk eller underhållning? Blev positivt överraskad faktiskt och kom att fundera på skillnaden mellan musikal och opera. Har ju sett några musikaler men trodde inte operor hade vanliga dialoger också. Kan inte säga annat än att det var imponerande röstresurser. Och att den där Carmen var rätt mycket av en bitch!
Förkylningen höll sig på oförändrad nivå, dvs relativt diskret så slapp bli utkastad. Däremot fanns det andra som lät nästintill lungsjuka på trettonde graden.

Blev gomiddag på Swedish Taste innan som ligger alldeles intill. Smidigt och riktigt gott! Lite synd att vi inte hann efterrätten då trafiken in var helt hysterisk. Eller snarare stillastående. Med alla byggnationer som nu pågår kring Centralstationen vågar jag knappt tänka på hur det kan bli närmare jul. Jisses.

Hemma hade världens gulligaste pepparkakshus producerats. SÅ glad och tacksam att Ida och Fredrik möjliggjorde denna kväll för mig! Supermysigt!
Imorgon, eller snarare idag blir det bio i Kungälv med Anna-Karin och Marcus med Trolls på duken. Ska också bli kul!

Bror tryckt mot ena sidan och Lilla grå mot den andra. Kan röra mig ungefär lika mycket som en tegelsten och bilden jag fick av Anna-Karin dyker upp för min inre syn.

 

Det blev en bra avslutning på veckan i alla fall! God natt!


Kommentarer
Postat av: Anna i gbg

Vad fin du var!! Tänk att lite hårfiff kunde göra så mycket ;-) Skämt å sido- jättefin! Kul att du gillade opera också.

2016-11-27 @ 16:48:26
Postat av: Linda till Anna i gbg

Tackar! Ja, och för att vara ärlig sitter det tom lösögonfransar på också! 😁 Ska det va så ska det va 😉

2016-11-27 @ 20:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0