Dan före dan före...

Skriv inläggstext 

Morsan på väg till bal med handväskan i högsta hugg. Och så hon och jag bland blommor och fjärilar. Trevligt att hon verkar hålla det vintertråkiga vädret på distans i alla fall.

Får uppenbarligen träna mera på att bli en god förlorare också. Tåreflöde och utskjutande underläpp när ömma modern var oförskämd och vann. 

På jobbfronten verkar de flesta stressa som galningar för att få undan innan efterlängtad julledighet. För egen del är det förvånansvärt luftigt i kalendern och tror det beror på att det är osedvanligt lugnt från verksamheten. Jag har faktiskt kunnat fokusera lite på proaktivt arbete och uppföljning! Tror och hoppas det kan bli riktigt bra när avlastningen nästa år är på plats som tar hand om Siebel och småprojekt. 

För sex månader sedan hade jag nog inte haft ro till detta, men idag kunde jag avnjuta en rundvandring uppe på Pilot Plant och Concept Centre. Har ju tack vare Sven varit där förut men alltid intresssant att se hur de nya modellerna och concept bilarna tas fram och byggs. Hade turen att få se nya XC40, V60 och S60. Riktigt, riktigt snygga!
Måste vara väldigt roligt att jobba där och se bilarna växa fram från lermodeller till färdiga från produktion. 
Än mer intressant finner jag dock testriggarna och det arbete som läggs för att säkerställa våra krav på säkerhet, miljö och kvalitet. Så många faktorer, komplexiteten och tiden. Fascinerande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0