Advent nummer två

Högg "nya" köksmöbler i ett FB-forum. Tyckte fyrahundra var rätt ok faktiskt. Det andra kunde bli lite väl trångt så fort man blev fler än två. Detta var knappt tio centimeter längre men det gör rejäl skillnad faktiskt. Matchar köpmandisken också. Så ny kökslampa, gardiner och något på väggen och köket kan väl anses helt komplett.

Låg och drog mig i sängvärmen på lördagen. Lätt hostig, snorig och glåmig i knoppen. Fem över nio lägger Sandra ut en vikarieförfrågan då hon vaknat med feber och halsont. Passet börjar tio. Det känns väldigt fel att ställa in en fullbokad klass så sent, även en som inte är min. Min kropp känner ingenstans för combat men finner mig ändå uppe ur sängen packande träningsväskan och parkeringsvärmen i bilen startad. Frukost blir Kan Jang (?) och två Ipren med äpplejuice.
Känner den vanliga energin när musiken kör igång. Precis när vi ska trycka igång första slagkombinationen i låt två dör stereon. Min vattenflaska har vält och innehållet runnit in i förstärkaren! Efter några stressade minuter kommer någon på att yogapasset i andra salen är slut och vi knör oss in där istället. Låt två går bra, låt tre också. Vi står för trångt för att kunna köra min utbytta nummer fyra med evasive side kick så vi kör ordinarie. I den benfokuserade låten börjar jag känna att min vanliga kraft saknas. Till låt nummer fem ger kroppen upp. Rörelserna blir bara antydningar, hintar med axlar, höfter och knän. Jag är så slut att jag under två sekunder lutar mig med händerna mot låren och bara flåsar. Sista powerlåten kan jag komma igen hyfsat bara för att låten är så bra och deltagarna pushar.
Styrkan och nedvarvningen går ok och får väldigt mycket uppskattning av deltagarna efteråt. Jag är alldeles darrig i hela kroppen. När huvudet var dumt fick den verkligen lida. Tror jag uppnått nytt bottenrekord vad gäller prestation på ett pass. Men deltagarna fick sitt i alla fall och det var ändå roligt. Sade ju som det var innan vi körde igång så de förstod och kompenserade med sin energi när min egen svek.

Till denna dag väntade kvartal men med tanke på gårdagen hoppade jag den för att spara mig till min Frölundaklass. Var lite orolig att det skulle gå lika illa men tvärtom kändes det nästan som vanligt i kroppen, weho!
Nu sitter jag dock och snörvlar i fåtöljen men tycker ändå jag definitivt är på bättringsvägen. Så rejäl skillnad vid de två fototillfällena. Helt slut på första och skönt slut på andra!

Istället för kvartal blev det besök på Gunnebos julmarknad. Korv som såg skum ut med lingonketchup(!) och lite julshopping. Det är ju en väldigt liten marknad men småmysigt att knö omkring där.
Min Lilltjej är här nu, känns längesedan, konstigt nog nästan längre än då hon faktiskt var borta i två veckor. Saknat henne. Hon har börjat prata så roligt. Mycket "asså" och "asså lägg av!" (så coolt/fräckt/roligt). Knastjejen min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0