Tröttmössa


Brorsan är mer för att ligga på och intill i sängen, så extra mysigt att få honom i knät. Var uppe i ottan och lubbade så redan lagt mig, tröttmössa som jag är om kvällarna. Blev dryga milen på en timme och kändes rätt ok förutom att vänsterknäet gjorde sig påmint. Längesedan nu så stör mig lite. Är ju inte länge kvar till Varvet nu så vill inte att det ska börja bråka. Just det, måste komma ihåg att fixa vikarie till mitt pass dagen efter. Vill inte ha en repris på förra året. Frågan är om jag fixar måndagen ens, det blev ju nödlösning sist.

På jobbfronten känns det bättre. Pintjockt med back-to-back möten men min inställning är som sagt annorlunda. Känner dock hur snabbt och lätt jag kan halka tillbaka i "måste"-läget, så får påminna mig att jorden inte går under om jag inte kan delta på alla möten. Det är till och med fysiskt omöjligt dessutom då en del ligger på samma tid. Fortfarande är det upp och ned, att ena mötet, eller till och med stunden kännas jättebra - jag hänger med, förstår och kan bidra. Och i andra känna mig fullkomligt borta och de övriga lika väl kunnat tala swahili.

Nåväl, både igår och idag följde Meja med hem efter dagis. De två blandisarna leker toppenbra ihop.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka sötnosar ! / mo(N)ster

2016-04-27 @ 22:43:30
Postat av: Linda

Ja visst är de! 😊

2016-04-29 @ 19:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0