Do you remember

När denna måndagen hittills sett ut som den gjort har det varit gott att ha denna på repeat i öronen. Den var en av låtarna vid gårdagens Body Balance. Helt enkelt fantastisk!
 
Då var det dessutom officiellt: Jag byter jobb! Ja, eller i varje fall verksamhet och grupp. Samma avdelning. Känns jättetråkigt att lämna gruppen som jag trivs så himla bra i, men efter ett år känner jag mig hyfsat klar med Treasury. Nu blir det istället CRM - Customer Relationship Management, en verksamhet jag inte har någon som helst koll på. Ingen alls! Men det har jag i och för sig inte haft om någon av de andra verksamheterna heller när jag hoppat på dom tågen. Med denna ökar dock utmaningen rejält men jag går in i den på samma sätt som jag alltid förberett mig - genom att föreställa mig värsta tänkbara. 
Lämnar därmed de två stolar jag suttit på, Service Manager och Application Manager för att bli enbart Application Manager. Därmed "ned" ett steg men då portföljen är så mycket större och komplex är löneboxen högre. Och jag sticker inte under stol med att lönen är en stor drivkraft för mig. Ingen har väl kunnat undgå att jag är materialist med stort behov av finansiell trygghet...
 
Snabbt har det gått och inte riktigt enligt den plan jag spånade kring för chef-chefen. Hade ju ett annat, betydligt mer blygsammare område i sikte men det tyckte inte hon. Och när hon väl sått fröet, gnuggat ned det ordentligt och tillsatt skålpund av näring var det kört (inte för inte hon blivit chef-chef på nolltid). Jag sökte, intervjuades och fick det! Första november är officiella startdagen men då den jag ersätter redan påbörjat sin nya anställning kommer överlämning att initieras så snart som möjligt. Jag måste ju också lämna över till någon, vem det nu blir.
Känslor? Skräck, förväntan, spänning, oro, surrealism!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0