Did it!


Vad roligt det var!
Johan fick inget kardborreband i sitt startkit så han tog Brorsans halsband. Funkade finfint!
Parkerade på Frölunda torg och tog spårvagnen in i gyttret. Otroligt mycket folk! Kissade innan start men vad fick jag göra ändå? Hann inte ens ut ur Slottskogen förrän jag fick hugga första tillgängliga toa! 
Löpare och publik överallt men kände inte den stress jag trodde jag skulle göra. Skönt. Istället kändes det förvånansvärt lätt. Och när Runkeeper rapporterade under sjuminuterstempo trodde jag knappt på det. 
Gick uppför en liten del av Säldammsbacken, Älvsborgsbron, Göta älv bron samt backen upp till cykelvägen innan Slottskogen. Redan i Majorna fick jag ont i knät. Över på Hisingen var det så illa att jag blev orolig men någon kilometer senare gick det tillbaka något tack och lov. 
(Officiell tid)

Väl i mål kom det tillbaka med full kraft och nu styltar jag fram i snigeltempo. Johan har jätteont i sina problematiska fotleder så vi utgjorde en synnerligen ömklig syn där vi linkade fram genom Frölunda torg. Slukade Subway baguetterna och nu avrundat med en delad pizza hos Andreas och Elin. Gott!
Så sjukt nöjd och så himla kul det var! Trots att benen värker och knäet bråkar vill jag göra det igen! Men får se om det känns lika kul om några månader. Mer närliggande har jag morgondagens combat att gruva mig för. Har förvarnat deltagarna att jag kanske instruerar sittande på en stol... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0