Sängen, ja tack!


Lång dag som började med 40 minuters löpning i högsta tempot jag någonsin haft på bandet. På bandet intill körde min mentor i ännu högte tempo. Jag är skitnöjd ändå!
Efter dusch och undertecknad som vanligt eftersvettandes satte vi oss i bilen och drog ner till Olofström. 
Kan inte annat än säga att det är mäktigt. Torslanda har ju ett mindre pressverk men här, långa press- och monteringslinjer. Ljuden, tyngden, kraften i hela det komplexa maskineriet att förvandla en plåt till vad man kan tycka vara en banal motorhuv. Jag skulle kunna stå en hel dag, lätt, och glo på en presslina. Eller de nästan spöklikt men fashinerande robotarnas synkroniserade samarbete. Logistiken kring den kritiska tajmingen, nivån på automatiseringen. Helt enkelt fantastiskt vad vår teknik kan göra idag. 
En lång men mycket givande dag som avslutats framför Sveriges Mästerkock och glass. Efter ostbågarna. Och chipsen.
Sjukt trött. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0