Nyss!

Var det inte fredag alldeles nyss? Fattar inte vart dagarna tar vägen. 
Till morgonens träning var det mycket sega ben och låg motivation. Funderade på att dra därifrån innan övningarna ens hunnit börja. Men så kördes vi igång, 70-20 intervaller med bra tempo 70 sekunder och gå i 20. Jag svär att de där 20 sekunderna blev snabbare och snabbare. Men när vi väl var igång blev det ju liksom bara att man körde på och jag glömde tankarna på att ge upp. Efter halva träningstiden bytte vi till en enklare hinderbana. Jag är så himla nöjd att jag fullföljde passet och inte drog när jag kände för det. 

Johan är på after work så vi tjejer har haft filmkväll i soffan. Den stora duktigt trött och den lilla mycket mindre trött. Klockan har inte slagit nio och jag har gått och lagt mig. Jag och Thomas har en ambition att återuppta dansen och ställt in siktet på någon av fredagarna i Kungälv. Undrar bara hur det kommer att gå när man nuförtiden är redo för sängen innan första dansen spelat färdigt. Men en dag, eller snarare kväll ska jag banne mig komma iväg. Jag har ju saknat att dansa och Thomas behöver en tjej. Men då vi båda varit borta från golvet så länge behöver vi varandra att träna upp oss med. Ingen att skämmas inför. När dansade jag senast? Någon gång innan jag började jobba som ordningsvakt? Ett halvt liv sedan alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0