Trött


Vackert och kyligt när jag lämnade i ottan för morgonträning. Gruvar för höstmörkret och framför allt kylan som närmar sig. Hur ska jag göra med löpträningen i vinter? Att sticka ut före tuppen vaknat är inga större problem, men när det är nattsvart och minusgrader?
Så det var bara att njuta av solen som letade sig fram mellan träden medan dagens dryga mil avklarades. Nya skorna kändes kanon med förbehåll av vänster som kändes mindre än den högra. Olika stora fötter är ju inte så ovanligt men ingenting jag märkt i alla fall. Får se om de går till sig, eller snarare springer till sig. Klart bättre kändes de i vilket fall på asfalten.
Min dotter hippien. Ganska söt och världens snällaste. Ouppfordrat sysselsätter hon sig själv medan en tröttmössa till mamma knaprar knäckebrödsmackor till middag. Orkade inte fixa något ens halvambitiöst. Luften gick ur mig när jag kom hem. Johan är på Vallen och drillar fotbollstjejerna. 
Imorgon börjar Lilltjejen simskolan igen. Hon tyckte det var så roligt medan Knatteskutt inte omtalats över huvudtaget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0