Valborgsmäss

 
Långhelg och weekendresa? Nej, PT på morgonen, vanlig arbetsdag och combat till kvällen. Efter marklyft och pull-ups kan jag bara konstatera sparrisklena underarmar och händer. Frustrerande ynkligt. Observera pull-ups med fusk i form av gummiband. Skulle aldrig klara en endaste en utan hjälp. Känner inget större behov av att göra det heller. Kan mina begränsningar.
 
 
 
 
 
Med darriga händer intog jag frukost efteråt, en mycket trevlig service hos anläggningen. Gratis torsdagsfrukost! En kvarleva från Elixiatiden de knappast vågar ta bort. Hoppas inte i alla fall, de veckor jag nu har kvar.
 
Det blir motsträviga majbrasor i regionen idag när regnet strilat ned konstant sedan morgonen. Var några år sedan jag mös vid en brasa, tror Lilltjejen satt i vagn ute på Aludden. Får istället svettas framför Kålleredianerna. Läser om föräldrar som inte orkar hämta sina berusade ungdomar när polisen ringer. Är det för att se sitter själva och krökar över parmiddagen? Känns ibland som det finns en allmän inställning att ungdomsfylleriet hör till, något normalt på sin väg till vuxenlivet så som att sova till lunch och ockupera hus. Vilka föräldrar är det som ifrågasätter polisen när de ringer? Tror de att de gör det för nöjes skull? För att ungen är lite mellanölsfnittrig? "Ring tillbaka när hen slocknat i diket och berätta vilket dike det är så kommer jag när efterrätten är avslutad." Samtidigt får jag vidarebefordrat mail från Johan att Nattvandrarna i vårt område inte längre kan vara verksamma. Så lätt att tro att det i vårt idylliska villaområde inte skulle behövas Nattvandrare. Så lätt att vara naiv eller snarare mer än rådigt korkad, på samma nivå som att tro att missbruk och misshandel bara förekommer i andra områden. Men inte här. 
Hade sett fram emot att bli del av Nattvandrarna när Lilltjejen kommit upp i tonåren. Tills dess kanske de fått till de resurser som behövs. Annars finns det väl ingenting som hindrar oss föräldrar från att själva gå ut och se vad våra barn faktiskt gör. Framför allt en kväll som kommande Valborgsmäss.
 
"Vi kan snabbt summera dessa 15 år genom att ha räddat 5 ungdomars liv, ungdomar som varit i redlöst tillstånd p.g.a fylla, droger och en misshandel.Vi har förhindrat misshandel, droglangning, "öl-taxi:s", vi har räddat skolor/dagis från onödigt sabotage, vi har tagit hand om 3 ungdomar som överkonsumerat hasch, detta var bara ett litet snabbt ax-plock."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0