Kvällning


Varmt vårväder och klippning av Lilltjej. Ambitionen var ett premiärbesök hos frisören, med tanke på mitt synnerligen bristfälliga skämt till klippning för något år sedan. Ikväll tröttnade jag på trassel och slitna toppar så saxen plockades fram. Med en mer samarbetsvillig Lilltjej blev det mer än de tre grova klipp jag fick till sist. Inte frisörmannamässigt på något sätt men kortare. Betydligt kortare. Blir svårt att göra "Elsa-fläta" nu.
Knäet värker och gör ont när jag går men tror absolut det gått över till imorgon. PT-session på morgonen och Kålleredscombat på kvällen. Påskuppehållet straffade sig med sega axlar i tisdags. Undrar just hur jag mår efter morgondagen.

På radion meddelade sjörapporten "ruttnande is" i Bottenviken. Aldrig hört förut men antar att det handlar om smältning. Lät inte särskilt vårvackert i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0