Oktoberregn

Lite gottigt 95-oktanigt till Gulingen på vägen hem, lite gottigt kladdigt till undertecknad och så lite jobb på det. Glest på golvet till dagens pass i Kållered av någon anledning. Kändes bra i kroppen och tryckte på men var ändå inte riktigt slut när det var över. Konstigt. Johan är i gästrummet och målar. Nästa helg måste det vara klart då Hannah kommer och hälsar på igen. En ypperlig anledning för oss att ta tag i det som mer eller mindre blivit extra förråd för oss.
 
På senaste tiden har det slagit mig att jag jag börjat ändra uppfattning om en sak när det gäller andra könet. Jag har börjat tycka det är snyggt med kostym! Inte något jag hade kunnat tro då jag alltid funnit det ganska fånigt, till och med töntigt. Som ordningsvakt kunde jag tycka det var rätt ok då det fungerade som uniform. Brickan och de grova skorna bröt liksom det strikta. Men jag antar att några år på Volvo bland kavajer och kostymer lyckats omvända mig. Poängterar dock att det inte funkar på alla. En del passar helt enkelt inte i det, ungefär som att jag inte passar i klänning. Det ska vara jag som närmar mig fyrtio (huga) för att tycka en välsittande kostym på rätt person se manligt ut. Japp, eller ett par jeans med skjorta eller t-shirt med kavaj. Najs. Blanka uppåtpekande skor är dock stort urk, har aldrig förstått hur man kan vilja gå omkring i bananskor. Men när jag nu å ena sidan lyckats finna kostym tilltalande kanske jag å andra sidan gillar bananskor när jag närmar mig åttio!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0