Darr...


Var jag inte här nyss? Tandläkaren. Hos tandläkaren darrar även den sturske, kan inte tänka mig annat. Att som arbete vilja rota runt i andras munnar är för mig obegripligt. Men å andra sidan kanske mitt arbete inte låter så upphetsande heller. En del gillar andras munnar och en del datorer. Så finns det somliga som gillar svenska grammatik också, nästan lika obegripligt som andras tänder.

Något jag verkligen gillar är att köra bil. Puttrade i köer på min väg till Partille igår då det slog mig än en gång - hur mycket jag trivs bakom ratten. Har jag ingen tid att passa har jag ingenting emot att köa. Det är väl egentligen bara då man kan önska sig automatlåda istället.

Hämtade förresten mina nya träningsshorts igår. Trevligt att utöka utbudet, faktiskt dubblera det.
Ikväll blir det pass igen då Frölunda har klubbkväll. Team superhjältar för mig och Rebecca då jag spänner på mig benhölstret och blir Lara Croft igen. 

---------------

De där röntgenbitarna, jag slår vad om att de gör dom rakbladsvassa med flit! Liksom att tandläkarborren låter så håren reser sig tror jag de kör stenhårt på skrämsel för att få oss att borsta och använda tandtråd. Det fungerar. Sedan den där borttagningen av tandsten trådade och stickade jag ned mitt omdöme till en trea med mycket billigare försäkringspremie som belöning. Idag fick jag toppbetyg, en etta och kommer ned till det facila premiepriset av 57 spänn i månaden! Woho!
Ingen glädje utan förbehåll dock. Måste dra ned på mitt juiceintag och börja anamma vatten istället. Noooo!
Visste ju att den var min stora syndabock då jag i princip slutat småäta och gjort mina andra läxor. Citrusjuicerna blir inga större problem då jag av någon anledning inte är lika förtjust i dom längre, men mina svartvinbärsdrycker! Mina älskade Kiviks som jag kompenserar mitt under dagen begränsade vätskeintag med. Att bälga i sig nästan en liter till middagarna  var visst aja baja.

Så nu är det operation vatten som gäller. Börja gilla vatten. En vanesak sade hon och log i mjugg bakom munskyddet. Hon hade lika gärna kunnat be mig gilla svenska grammatik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0