Med jobbet


Vad glad jag ser ut där jag står nyanländ  till jobbet med övernattningsväska och dator vid höften. Men så har jag börjat lyssna på Fredrik Backmans andra bok där han fick mig till tårar lagom till jag svängde in på parkeringen. Backmans första bok ska filmatiseras vilket ska bli väldigt intressant och klar måste-se.

Stressjobbade hela förmiddagen för att sedan böörna till Borås via Hindås där Gulingen får övernatta utanför Stoffes hus. Puttrade vidare med Mikael, den andre Mikael och Stoffe för efterlängtad lunch på plats.
Incheckning och jobbgrejer. När vi kliver ut för häng på stan är det varmare än inomhus. Rena semesterkänslan. Vi slår oss ned på ett ställe med knepigt placerade lampor där pojkarna tar en öl medan jag och A-K går lite i butiker. 
Jag hittar en sorts tröja innan vi återvänder och jag tar en Marängswiss. Innan middagen.
Liten promenad till middag och bowling. Nu skulle det avgöras vart vandringspokalen skulle hamna och två timmar hade vi på oss att spela ihop så mycket poäng som möjligt i respektive grupp. Vi vann - såklart.
Chefen och chefens chef.
Trötta fötter efter ankplatta bowlingskor och mätt i magen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0