Helgen


Flyttade över Lilltjejens stol till Gulingen medan Johan är borta. Medan man får betala oförskämda pengar för att avaktivera airbag i Saabis är det en nyckelvridning i Gulingen. Därför är det lite kul att ha henne bredvid för omväxlings skull. Farligt lätt man blir distraherad dock.

I fredags gick Lilltjejen till sängs med paddan strax innan åtta. Strax efter åtta gick hennes mamma i säng och slocknade direkt. Anmärkningsvärt under hela denna vecka är att Lilltjejen inte knallat över under natten en enda gång! När Johan var hemma var det mer regel än undantag men nu har haft hela sängen för mig själv varenda natt! Och därför vaknar jag också oftast på tvären i sängen och med betydligt mer tillvaratagen nattsömn. Underbart!

Lördagen blev det lite shopping och proviantering. Lilltjejen förvånade mig än en gång vid besöket på ToysRus då all fokus var på present till Noel. Ingenting annat var intressant. Annars brukar det liksom vara upplagt för kamp med barn i en leksaksaffär.
Nomnom till lunch innan proviantering och hemfärd. Lilltjejen gillar varken hamburgare eller nuggets. Pommes med mjölk är det som gäller. Mjölk är ju bra i alla fall.
Till eftermiddagen blev det bad på Lerums Vattenpalats. Inte det bästa badhuset för icke simkunnig tös utan rädsla. Jag hann få både ett och två hjärtan i halsgropen då hon bara slängde sig från madrass och kant utom omedelbart räckhåll för mig. Ett exempel där inte ens jag bottnar och hon vill hoppa från kanten. Jag hoppar i först för att ta emot henne men när jag kommer till ytan är hon redan borta!
Att hon sjunker som en sten, sväljer litervis med vatten, hostar och gurglar bekommer henne inte. Upp igen och hopp däri. Rutchkanorna åker hon själv så jag får fiska efter första bästa lem att dra upp henne i när hon plumsat i vid dess ände. Phu, måste få henne att acceptera armpuffarna!


Förväntansfull och sedan lördagen tjatat om Noels kalas var det så dags på söndagen. Väl på plats var blygheten total och inte många ord kom ur den annars så välsmorda lilla munnen. När vi väl var hemma igen och farmor och farfar strax efter anlände var dammluckan på vid gavel och energin dubblerad. 

Spännande med fiskdamm i alla fall men liksom hamburgare har inte heller godis fallit fröken i smaken ännu. Många goda (enligt morsans) smak och hon smakade banne mig varenda en. Men nope. Som sin mor är det chips och choklad som föredras. Är inte det lite ovanligt ändå med en unge som inte gillar godis? Allt som är sött tänker ju jag?

Sistnämnda snodde ihop snabb "liddag" (mitt emellan lunch och middag) innan hon drog till Partille för dagens ViPR-pass. Hann känna på nya combatkoreografin i ungefär fem minuter. Alltid något.

Nu är det kvällsjobb igen. När jag satt igår upptäckte jag att jag missat en hel funktion i systemet. En som tillkommit sedan jag körde sist och därför måste tas fram från scratch. Sådana upptäckter gör mig lycklig. Men det kunde ju ha varit värre. Jag kunde ju ha upptäckt det på tisdag när vi kör igång.


Kommentarer
Postat av: Anna W

Töserna bara måste träffas snart!!! Låter som om de skulle ha jättekul ihop. Idde skulle kunna äta upp Ronjas godisar. Vi har en gottegris som vaknar på lördag morgon och ropar LÖRDAGSGOOOODISSS!!! ;o)

Finns det ingen badgrupp ni skulle kunna anmäla er till? Vi gick med Emma (ja länge sen) på nåt som heter Plumsa här uppe. De fick lära sig lite "vett i vatten". Emma satt som en igel på Peter och vägrade släppa. Men det låter som Ronja skulle tycka nåt sånt var kul. ;o)

2014-03-17 @ 09:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0