Junionsdag


Min pärla, utan anmärkning. Gött!
Ännu en dag som åts upp av hiskeligt tempo. Imorgon drar Mikael på semester och lämpligt nog fick vi en incident i applikationen för mig att öva lite på. Vad är det man säger, allt löser sig?

Hämtar Lilltjejen och på vägen från bilen till huset hör jag:
"-Bäbis är i katthimlen. Hon är borta och vi kan inte hitta henne där (ledsen röst).
Men vi kan köpa en ny Bäbis, dom finns i affären!" (Glad röst) Tösen min.

Köpte en present till henne (läs mig) som jag väntat länge på. Nu går den på tv:n för andra gången. 

En andra gång i duschen blir det också för Johan som innan fotbollsträningen skrubbade hela sin lekamen inför sin operation imorgon. Efter träningen blir det en gång till, ny omgång kläder och renbäddat i sängen. Och så ännu en dusch imorgon innan han åker, alltid med en specialtvål. Benbitar ska tas bort ur foten och han ska sövas för ingreppet. Kryckor efteråt förstås men tydligen "inget mer" än eventuell smärta som hindrar belastning. Lägligt att jag drar till Tylösand dagen efter. Hm.
Men han vill ju förståeligt nog ha detta gjort så snart som möjligt och slippa vänta till efter semestern. Hoppas verkligen det blir bra sedan. Frustrerande att vara beroende av fysiska aktiviteter och hållas tillbaka av sin kropp. Själv hade jag blivit galen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0