Morgonstund

Igår vid frukostbordet.
 
- Jag vill titta på min padda. (Ronja)
- Nej inte idag. (Jag)
- Men jag vill titta på min padda.
- Och jag säger nej. Vi kan väl prata med varandra istället?
Har du ingenting du vill berätta för mig eller så?
- Jo...
(Glad) -Vadå?
- Att jag vill titta på min padda.
 
Kanske har vi tagit detta med paddtittandet aningen för långt.
Har lite mysmorgon i fåtöljen medan de andra sover. När klockan passerat sju hade ryggen och jag kompromissat en timme och till slut fick jag ge mig. Dessutom var jag så sugen på att baka småkakor att jag allvarligt plockade fram mammas gamla receptbok innan jag behärskade mig och satte mig här. Kan bara föreställa mig Johans min om han vaknar upp och finner mig i köket med en plåt rykande varma syltkakor.
Julkänslan utkämpar en hård kamp när regnet smattrar mot takfönstren. Ibland saknar jag de norrländska vintrarna så det nästan gör ont. Tänk om allt detta regn kommit som snö istället? Vad lycklig jag hade blivit.

Kommentarer
Postat av: Moster Nina

Hahaha- 1-0 till dig Ronja !!!
Linda -skulle vilja ha mammas sockerkaksrecept. Kommer ihåg att måtten var "koppar". Och receptet på de där mördegskakorna m socker o kanel på.

2014-12-07 @ 11:13:17
Postat av: Anna W

här uppe är det bara is just nu... Kring nollan i temp. Ho ho ho 🎅

2014-12-07 @ 16:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0