Utsikter


Bad om bord närmast fönstren och fick det. Dilemmat är bara att jag nu inte riktigt vet på vilken sida jag ska sitta. Vänd ut eller in? Njuta av vyn över viken eller iaktta människorna omkring mig? Då restaurangen ännu är tom sånär som ett sällskap på tre väljer jag solen och vattnet. Det är intressant att iaktta människor. Att vara bland dom men inte med, låta tankarna och fantasin bygga relationer, bakgrunder och dramer. Typisk introvert egenskap. Kollegan frågade förvånat med ett stänk av förskräckelse vem jag skulle prata med under hela denna tiden. Ingen, och det är liksom en del av poängen. 
En god fruktdrink, aptitretare och förrätt som jag tror är densamma som förra gången. Dock inte mindre god för det. 

Efterrätten ger stället ett extra plus för min del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0