Men f'låt då

Alltså, det var visst nåt viktigt med hockey igår. När Johan innan frågan lämnat mina läppar svarade "Du!" gällande vem som skulle ta nattningen borde jag kanske förstått hur viktigt det faktiskt var.
Lite artigt sade jag mig minnas att det, javisst ja var final. Mellan Sverige och Schwiez men den enda tanke som fladdrade förbi i min hjärna var att de amerikanska kommentatorerna månne få problem att hålla reda på Sweden och Switzerland (fick googla stavningen). Jag har fått för mig att vi är svåra att särskilja och klandrar dom inte, vi må tycka vi är största och viktigaste landet på planeten men själv har jag svårt att bli förnärmad över att de inte kan peka ut oss på kartan när jag själv inte ens har koll på "våra" öststater. Jugoslavien, kunde de inte bara låta det vara så? Och så stora Ryssland, rätt och slätt och enkelt på blindkartan. Är det någon som har stenkoll på alla dom där? Bara jag som hittar ett nytt land för varje melodifestival? Och då har vi inte ens lämnat vår världsdel.
Fast vi behöver inte ens lämna landet för att jag ska vara vilse, så nej, geografi är definitivt inte min starka sida.
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Håller med. Vi borde återskaffa både Soviet och Jugoslavien. Basta.

2013-05-20 @ 18:35:08
Postat av: Linda till Helena

Då var det bestämt! :o)

2013-05-20 @ 22:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0