Någonstans som heter Kolbäck

Okej, snabbt gjort att åka upp till Köping tänkte jag. Bara upp och så ner igen juh. Vet inte ens om det går att publicera detta inlägg då jag verkar vara ingenstans! När åkte jag buss senast? Tror jag får ladda med Red Bull för att klara hemresan. Tack och pris att jag tog gps:en! Klev av tåget och kollar mess-biljetten, buss från busstationen. Var är den då på denna sömniga plats? Hittar en öppen dörr i det lilla stationshuset, ett bibliotek - vad bra, någon att fråga! Öppet tisdagar och torsdagar, jaha? En trappa upp leder till en ungdomsgård och en tillmötesgående ung kille med fjunig haka pekar ut genom fönstret. "Där är stationen, busskuren på andra sidan gatan." Jag blir så tacksam att jag glömmer fråga om jag får låna toaletten.
Bussen kommer och jag kliver in, visar min mess-biljett, vad hände med stämpelkorten? Pappersvarianten?
Det är fel buss, jag ska med den som kommer bakom säger damen hjälpsamt. Så nu har jag lämnat Kolbäck bakom mig för kort färd till slutdestinationen. Det var ju bara en sväng upp och så ner igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0