Lite siffror och sånt

Min nya Guling, här med sommarfälgarna är alltså en Seat Leon Cupra 2,0 TSI på 240 hk. Säljaren började på 149 000 och jag fick den för 108 000 tack vare min kollega och tillika bil-dealer-guru Ola.
"Wrooom, wrooom", säger den och bjuder på gigantiska mängder körglädje, styvare i fjädringen än en hundraårig ek så vartenda litet gupp i vägbanan känns, men som man säger: Den ligger som ett strykjärn i kurvorna.
Jag riktigt känner hur den spritter i gulkarossen och vågar knappt släppa lös det som spinner där under huven medan Johan trycker plattan i mattan och jublar "WHOOIIII, den här bilen är fullkomligt livsfarlig!"
Jag fattade inte riktigt hur långt det var upp till Köping och jag fattade inte riktigt hur mycket 240 hk i en liten förpackning innebar. Woahahahaha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0