Tema mat

Sveriges mästerkock på tv:n och bläddrat i kokböcker. När man är så utled på den repetitiva vardagsmaten drivs man till att söka ny inspiration.
Gick dock sådär. Rullader, pannkaka (den i ugnen!) och torsk med äggsås är föga nytänkande. Avsteget på listan blev kalops, en rätt jag alltid varit skeptisk till med diffusa kött-nånting-bitar i grumlig sås. Men så bjöd Monica på det en gång vilket var riktigt gott. Och generellt har ju de egentillverkade grytorna gått rätt bra eftersom man själv ju tillsett att köttbitarna inte har minsta sena eller brosk!

Hämtade en tokförkyld Lilltjej på dagis som får tillbringa morgondagens snororgie hos farmor och farfar.
Själv ska jag göra minst lika bra ifrån mig i Kållered efter jobbet som jag gjorde i Partille i måndags. Här ska det svettas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0