Radioapa

När det var som mest hysteriskt på jobbet tog jag på mig hörlurarna och kapslade in mig till Mix Megapol eller P3. Tröttnade på kommersiella musikskvalet och hade svårt att fokusera med prat i örat. Bläddrade bland Sveriges Radios webbutbud och hamnade på Radioapans knattekanal med bara musik - för barn!
Jag märkte att den var precis vad jag behövde när jag satt och slet mitt hår i förtvivlad tidsbrist. Minns när jag vid ett tillfälle knappt visste vart jag skulle ta vägen och i öronen så hör "Bananer i pyjamas..."! Perspektiv och påminnelse att ta det lugnt, det löser sig. Man kan liksom inte vara gravallvarlig till ett par bananer i blårandig pyjamas.
Nu återkommer jag ofta till kanalens blandning av vackra disneyklassiker till barnvisor och ungdomspop. Det är avslappnande!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna W

Tack för tipset! :o)

2013-01-29 @ 12:13:37
Postat av: Linda till Anna W

Vassego! Tycker det är synd att den bara går att nå via Webbradion. Hade gärna rattat in dne i Gulingen på vägen till och från jobbet! :o)

2013-01-29 @ 12:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0