Måndagssvett


Häromdagen när jag svettstinkande äntrade omklädningsrummet stod en tjej  framför spegeln och sprejade håret. Och då menar jag sprejade. Hela omklädningsrummet stank. Nogsamt lades hårstrån på plats och sminket kollades innan hon sedan avlägsnade sig ut till gymmet.
Jag har sagt det förr, ifrågasatt meningen med att piffa till sig likt bal på slottet innan man ska träna. Men så tänker jag till och försöker se det på ett annat sätt. För dessa tjejer kanske det är en jättegrej att de faktiskt är här? De kanske kämpat skitlänge med att våga, motivera sig och satsa. Nu är de här, byter om och går lite på bandet, drar i någon maskin och kanske höjer pulsen något över viloläge men för dom kanske det är en jättebedrift. Allt eftersom tiden går kanske de vågar mer, vill mer och också gör mer. Kanske fortsätter de att tömma en burk hårspray innan och bättrar på mascaran, men när de är klara har de håret i svettiga testar och pandaögon. Kanske. Hoppas kan man ju alltid vilket väl är lite olikt den cyniker jag är.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Sorgligt, kan bara tänka mig vilken dålig självkänsla dessa tjejer har och hur dom mår inuti. :-(

2013-12-17 @ 08:24:17
Postat av: Linda till Jessica

Ja, visst är det. Så om det är stort steg att ta sig till gummet är det grymt bra av dom.

Eller så är det bara fåfänga och rädda att svetta ner sig. Se där, cynikern kunde inte hålla tyst.

2013-12-17 @ 08:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0