Fortfarande arg

Fyra och en halv timme senare vaknar jag pigg. Antingen för att jag inte hunnit somna ordentligt eller för att jag fortfarande är arg. När stora grejer legat och pyrt länge är det de små sakerna som får en att koka över. I-lands skit som att iTunes strul gör mig galen är lika idiotiskt som den hysteriska RIP-vågen på FB för den där Faf-skådisen. Perspektiv för h-vete!
Plöjer genom morgontrafiken, gör onödiga omkörningar och drar upp volymen lika onödigt högt. Två låtar är återanvända från tidigare releaser och nummer två, fem och sex är spontant-efter-en-lyssning skitdåliga. Visst, technolåtar har väl aldrig kunnat skryta med långa och djupa låttexter, men när jag hört "Cold as ice" så många gånger efter knappt halva låten börjar jag tro att  bränningen gått fel.

Det är stunder som nu jag behövt ett box-pass, eller ännu bättre Krav Maga där det kunde göra riktigt ont. Skönt ont. Befriande ont. En rejälare rentvagning av det som kokar längre ner och inte lämnar utrymme för de här skitsakerna. Tur man har lång erfarenhet av att lägga locket på. Har varken tid, ork eller lust att öppna och röra runt. 

Rör runt i frukosten istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0