Torsdagscombat - nope


Fick ställa in min combat på torsdag. Som vanligt helt hopplöst att hitta vikarie dit ut nu när Ylva inte längre är kvar. Anledningen till att jag inte kan köra är att Elene ska till Sverige och enkom stannar till i Göteborg för att träffa oss. Elene var vänninna till moster Rose-Marie som ju dog för ett antal år sedan. Hon har sedan lagt mycket tid för att hjälpa oss med ägarbyten av timeshare-lägenheten i Portugal.
Allting var ju klart nu med registreringen, det enda som återstod för att verkligen kunna lägga denna mardröm bakom sig var alla papper som den portugisiska juristen hade. De skulle skickas men kom aldrig och hon svarade inte på vare sig mina eller testamentsexekutorns mail. Så hör Elene av sig och berättar att hon passat på att träffa juristen när hon var i Portugal (hon har också en timeshare i Algarve) och fick överlämnat alla dokument direkt av henne. Så nu kommer hon hit för att överlämna dom personligen. Vågar knappt tro att allting faktiskt kan avslutas på torsdag!
När var det Rose-Marie dog, kort efter mamma år 2007? Och arbetet att registera mig och Nina som nya ägare tog sin början för att sex år senare fullföljas. Inte klokt.
 
De innestående hyresintäkterna har vi nu fått ut vilket känns bra men jag har inte gått igenom hur mycket vi faktiskt betalat sammanlagt för överföringen. Vi har inte gått plus på långa vägar i varje fall.
Eftersom ekonomin nu är som den är rekommenderades vi att inte sälja så vi hyr ut den istället, eller ja, nu var ju Johan och hans föräldrar så himla pigga på att faktiskt besöka denna helveteslägenhet så vi åker allihop. Jag enbart för att få resa till sol invid pool (virtual tour utomhuspoolerna). Det är säkert jättefint där nere och visst ska det bli skönt kul att resa lite, men hade lika gärna kunnat åka någon annanstans. Jag tror jag behöver mer tid för att till fullo uppskatta min mosters arv.
I vilket fall visste jag inte exakt när Elene med make anlände till Göteborg så jag fick ställa in träningen för säkerhets skull. Nu blir det halv åtta på kvällen så jag hade inte hunnit. Som ett litet tack för all hjälp ska vi bjuda på middag på Gothia towers där de kommer att bo.Jag kan tänka mig att hon känner lika stor lättnad som jag att faktiskt få avsluta detta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0