Fröken duktig

Några timmar börjar kännas i baken trots mysfåtöljen.
Tvätten avklarad, ytor rensade (nåja, hyfsat i alla fall), dammsugat, till och med dammtorkat lite och stuvat undan Lilltjejens pool. Och så några timmar av den andra sortens arbete som genererar pengar på kontot.
Mycket att läsa in och förstå i det projekt jag halkade in på. Ägnar också tid till att reda ut de tre ytterligare applikationerna jag fick i knäet bara sådär hej och hå. Alla dessa småapplikationer har resulterat i en helt urspårad "titel", eller vad sägs om: "IT Application Manager Corporate Communications, Internal Control, Corporate Innovation Office, Legal & IP and 2'nd line Purchasing"?!
Eddie gillade tanken på mig när jag svarar i telefonen, men nej, tror ju inte det.

Fick förresten mitt första tillgodokvitto i en mataffär. En av Vitamin Well drickorna hade jäst eller något. Det var som om den okolsyrade drycken hade körts i en Soda Streamer och smakade äckel. Inga problem att byta in resten.

Nu är Johan strax hemma med en Lilltjej som slocknade snabbt där bak. Hon har haft en hellajbans dag med Noel. Får se om vi kan bära in henne direkt i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0