Sova är bra

Lilltjejens snorande drabbade till slut föräldrarna. Det är tunga huvuden och onda halsar. Då är det gott med en skön bastu på kvällskvisten efter Lilltjejen somnat relativt tidigt (20-snåret).

Lämnat in visumansökan i stan idag och bokat tid för vaccinering. Kommer på Bäbis med en STOR mus (ung råtta?) i munnen som hon vägrar släppa. När jag är på väg att bära ut katt med mus släpper hon och då visar det sig att djuret lever! Den kilar in i hallgarderoben där jag efter minutiöst letande hittar den längst in i en av Johans skor. Snacka om ur askan i elden...
Men det blev rätt enkelt då att återbörda den till utsidan, tilltufsad i pälsen men förhoppningsvis ok.
Frågan man oundvikligen ställer sig är: NÄR kom den IN i huset? Jag kan inte erinra mig någon stor mus i munnen hos Gråbröderna när jag släppte in dom efter jobbet. Har den kommit in på ANNAT sätt?
Fast den var ju vansinnigt söt så egentligen förskräcks jag mig mindre än jag antagligen borde. Förskräckelsen är snarare för musens skull och de tre jägarnas tänder!

Nu ska jag sova. Är ganska trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0