Juni juh

Så ligger man här igen, på madrassen intill en inburad Lilltjej som ännu faktiskt aldrig bråkat om nattningen. Det kanske är för tidigt för det. Än så länge verkar det i alla fall som att hon fattar att hon ska sova, och de gånger det inte riktigt vill sig med en gång skönjar den välvillige föräldern en otålighet i rörelserna à "Jag vet att jag ska sova men det går liksom inte!". Mer än så blir det tack och lov inte, inget skrik, ingen gråt, inget "Plocka upp mig, plocka upp mig härifrån nuu!" Bara lite mer rörelser, upp och stå lite, trampa runt och lägga sig ner igen.
Men det går absolut INTE lättare att somna när tre katter tassar omkring i rummet, eller snarare två brottas och den tredje jalmar! Extra impopulära blir de hos föräldrarna när man slänger ut dom, stänger dörren och de förnärmat sätter sig och skrapar på dörren.

Lilltjejen demonstrerade glatt rutschbanan på dagis vid hämtningen. Sedan blev det brottningsmatch när hon skulle ner i bilstolen och senare tas av ytterkläder. Sådant där tokraseri som höll i sig tills håret klibbade i pannan och sedan slutade lika tvärt som det börjat. Första gången jag var med om den långvariga varianten men knappast den sista.

Att vara hungrig en bra bit in på kvällen har nog både jag och Johan vant oss vid. Det blir liksom sällan att det lagas mat innan tjejen ska sova eftersom oftast en av oss (vuxna alltså) inte är hemma förrän just nämnda tjej somnat. Därför har våra middagar en förmåga att bli rätt sena och därför också rätt halvdana, utsvultna och trötta som vi är.
Idag fick jag dock ett sådant otroligt sug efter sill, rökt lax, färskpotatis med crème fraîche och rödlök samt gravlaxsås att det bara var tvunget att inhandlas på vägen hem! Det är ju inte mycket till förberedelser heller - perfekt!
Ååh vad gott det ska bli! Så gott att jag säkert blir besviken när förväntningarna överstigit verkligheten. Vad äckligt med sill och potatis, det vill jag ju inte alls ha...

Nu kom Johan hem, promenerat från Vallen efter kvällens träningspass. Han får liksom jag snällt vänta ett tag till på att äta!


Kommentarer
Postat av: Ellen och Ebba

Hej!



Eran katt har flyttat in på våran altan.

Sedan förra fredagen har vi letat efter en ägare och nu tror vi att vi har funnit rätt. Den liknar en av katterna på bilderna. Den som ni skriver heter Maja. Den har inte lämnat altanen hittils och vi hoppas att den är kvar när ni hör av er.



Ring på: 0565-711602 eller 0703870443

Eller mejla: [email protected]



Ring oss



2012-06-02 @ 12:57:33
Postat av: Stoffe

Men Linda, hur länge har ni haft katt. Eller var det så länge sen dom var så där små, att du glömt...gammal??

Det är ju så där katter fungerar. Vaknar till liv när man helst vill att det ska vara lugnt och tyst. Stängda dörrar ogillas skaprt. Det kan ju gömma sig roliga saker där inne. Hade den stängda dörren varit öppen hade det inte varit lika intressant.

Sååå...ni får vänja er :)

2012-06-03 @ 17:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0