Förmiddag

Johan kikar på GAIS lag som spelar i Gothia cup och tog med sig Lilltjejen då jag haft party med henne halva natten. Schizofrent väder idag med. Varmt och gott i solen men huttrigt kallt när den försvinner bakom molnen. Fia gör mig sällskap medan Gråbröderna jagar flygfän och ser allmänt knasiga ut på köpet. Fia åkte på ett otäckt bett av någon grannkatt och fick sådan där varbildning som både Doris och Maja råkade ut för. Vi märkte det först när kinden en morgon var svullen som en ballong. Fuktig trasa och mycket torkande tog bort pälsen och blottade skadan. Varet bokstavligen sprutade ut. Det märktes att skadan tog på gamla Fia men med mycket torkande, tryckande och tömmande av var är det nu läkt och pälsen på väg tillbaka. Hon är också tillbaka i sin gamla form, sånär man nu kan vara som gammelkisse vilket är skönt att se. Det har också utdelats en och annan slick på Gråbröderna men hon tvekar inte heller att markera vem som bestämmer. Pojkarna som nu börjar vara ganska biffiga viker sig direkt. Tvättmaskinen går och jag har hunnit plocka lite. Till kvällen kommer Johans föräldrar för att natta Lilltjejen då jag vikarierar ett combatpass och Johan har fotbollsträning. Just det, tre combatpass på tre dagar. Det hade inte varit några som helst konstigheter för några år sedan men nu lär det vara sega ben till torsdagen! Nåväl, det är kul och med hjälp av deltagarna får man extra energi. Undrar vad man ska hitta på nu när man ju plötsligt fick huset för sig själv? Jag skulle vilja virka, eller sticka eller läsa men finner inte ro till det. Känns också meningslöst när man ändå inte kommer att kunna sitta så kontinuerligt man vill. Sitter ju faktiskt rätt gott här ute, när solen är framme i alla fall. Men känner jag mig själv rätt äg jag snart inne och drar en vals med dammsugaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0