Liten paus i förberedelserna

Johan försöker få Lilltjejen att sova en stund och jag passar på att vila fötterna. Började dagen med att röja undan nattens snö som nu tyvärr blivit tyngre på grund av nästan-plus på utsidan.
Röjer inne och förbereder allmänt inför eftermiddagen då Johans föräldrar samt Nicke med familj kommer. Plockar fram julskinkan för att griljera för kanske andra gången i mitt liv, läser på den uppenbarligen mer noggrant än i butiken och inser att den är rå!
Så nu kokar jag mitt livs första julskinka och bara hoppas den blir klar i tid och dessutom ätbar! Vill minnas att mamma kokade den över natten medan denna enligt beräkningar ska klara sig under tre timmar. Vete tusan hur detta blir!
Brorsan passar också på att vila lite...


Kommentarer
Postat av: Stefan

Min mage påminner om brorsans efter all god julmat!

Skinkan blev perfekt, lagom saftig och med klar mersmak!!
Tack för en skön och trevlig julafton med en lilltjej som är fantastisk att orka hänga med, hoppas ni fick lite sovmorgon :)

2012-12-26 @ 15:53:17
Postat av: Linda till Stefan

Asch, lite mer hade du allt kunnat klämma ner! ;)

Och ja, jag är riktigt nöjd med skinkan själv! Haha gudskelov får man väl säja och nybörjartur!
Tack detsamma och sovmorgon? Öh, minns faktiskt inte! Xo)

2012-12-27 @ 09:07:30
Postat av: Anna W

Underbar liggställning! Jag fick mig ett gott skratt! :o)

2012-12-27 @ 11:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0