Telia down

Det är sådant där schizoväder igen med sol, regn, vind, sol, regn och så sol igen. Combat-dvd:n har gått femtioelva varv men det även om det känns som man kan allt utantill blir det en annan sak när man ska köra på riktigt. Får se om jag inte får ställa mig och jobba lite nu när lilltjejen sover.

Vi har förresten problem med hemtelefonin. Det går inte att ringa in och det går inte att ringa ut! Den som ringer upp hör signaler men här hemma är det helt tyst. Försöker man ringa ut är det helt dött. Telias automatiska (läs jobbiga) talsvarsservice konstaterar att "ett fel är upptäckt" och kanske åtgärdas inom tretton dagar. Är vi utan i fem får vi ersättning. Intressant dock att Internet fungerar.
Det är verkligen toppen att ha en icke fungerande hemtelefoni när man bor i mobiltäckningens Marianergrav. Det är kommunikation via sms som gäller nu. Det är inte lönt att svara i mobilen och föra ett halvdant samtal varvat med femtioelva "-Va?" och "du försvann!"

Nu regnar det igen.
Korrigering.
Ösregnar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag som har ringt och ringt. Nä men jag hade tänkt ringa idag. Får väl vänta i ungefär 13 dagar då... ;o)

2011-09-22 @ 13:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0