Lite nervös

Ikväll ska jag köra hela koreografin på egen hand och som vanligt är jag nervös - redan! Backaplan bjuder på nästan fullbokad klass så det ska bli spännande. Det var rätt längesen jag var där och tror anläggningen fixats till lite sedan dess. Alltid lite kul att se de andra ställena och stämningen bland deltagarna kan vara väldigt olika dom emellan. Det bubblar i magen...

Bytt ut en fuktig logg, provianterat och fixat mera kattsand till lådan. Lilltjejen sover och jag har stiltje i hjärnan. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för. Aftonbladet fläker ut för andra eller tredje dagen i rad om Facebook och "hur det kan förändra ditt liv!" Jag ska erkänna att jag tappat intresset lite för FB och loggar in allt mer sällan. Visst finns det en poäng i enkelheten att följa, uppta och hålla kontakt med de man nu vill. Kanske borde det vara extra tilltalande för en sådan antisocial jag som faktiskt föredrar den mediala kontakten framför den verkliga "eye-to-eye". Men jag börjar tro att FB verkar mer för de som söker en form av bekräftelse, vetskapen att man har ett gäng där ute som ser ens bilder, läser ens statusuppdateringar och kommenterar. På samma sätt som jag får en form av bekräftelse i vetskapen att min blogg är öppen för allmän beskådan. För varför skriver man egentligen var man befinner sig? Vad man gör, äter, tittar på och umgås med? Varför? Egentligen? Vi som läser får en uppfattning att vi tar del av andras liv och vi som skriver bekräftelsen att det vi gör renderar någon form av respons hos de som läser. För visst är en del av poängen med statusuppdateringar och bilder, att man vill ha respons i form av kommentarer?
Nu var det visst färdigsovet så där får jag sätta punkt. Det är inga långa sovstunder hon har lilltjejen!


(Premiäräpple!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0