Novembertisdag

Skumt med så milt väder i november. Klagar inte nämnvärt men en riktig vinter är alltid trevligt när den nu behagar komma. Uffe var förbi och lade på vintersulorna på sin bil medan vi som bor ute i skogen femton backar bort väntar lite till. Oo bytte ut bilstolen åt Lilltjejen istället så hon nu kan sträcka lite på benen.
Växlade några ord med en granne som har en pojke några månader äldre än Lilltjejen. Hon blev mäkta imponerad av hennes sovvanor att somna lite efter åtta, sussa non-stop och vakna efter nio. Bara därför fick Oo kliva upp till en förtvivlad tös vid fyratiden inatt - första gången på månader! Efter fem var han tillbaka igen så förhoppningsvis får han sova igen det lite nu under morgonen. Vi har blivit så grymt bortskämda! Grannpojken hade haft dubbelsidig öroninflammation, hosta, ögoninflammation och en massa elände medan vår Lilltjej bara haft lite hosta och tät näsa som värst. Det är inte för inte man bara undrar hur man kommer att hantera det när det blir trots, skrik, sjukdomar och vaknätter, dvs så som många andra har det. För det lär ju komma, frågan är bara när och så bortskämda vi blivit med vår snälla och friska tös blir det väl totalhaveri.

Och apropå bortskämda ska vi ha barnfritt till helgen! Monica och Tomas ska ha Lilltjejen lördag till söndag och hur konstigt kommer inte det att kännas då? Nästan så man känner viss stress, inta bara för hur det ska gå för dom utan för att man nu måste göra bästa möjliga av tiden vi nu får tu man hand! Vi har lite lösa planer på caching, middag ute och Tintin på bio. Jag var ingen stor fan av Tintin faktiskt, men hade en ljudbok jag ofta lyssnade på som barn. Undrar om det inte var seriealbumet till också då jag vill se stora röda svampar framför mig. Eller så är det min fantasi som målat upp dom då den handlade om någon meteorit där stora exploderande svampar växte upp. Tyckte nog den var ganska spännande vill jag minnas men inte hur gammal jag var. En annan jag också lyssnade mycket på minns jag inte namnet, men omslaget på kasettfodralet minns jag ganska väl. En tecknad katt vid en lägereld tillsammans med några andra figurer i westernmiljö och mörk bakgrund. "Mästerkatten i vilda västern" eller något sådant hette den och var lite läskig med pistolskott och dödsrosslingar. Undrar vilka minnen Lilltjejen kommer att ha med sig när hon blir vuxen? Finns det fler därute som fortfarande minns någon speciell ljudbok från när de var små?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag lyssnade på Dr Snuggles jag. Det var bra grejer. Annars var det Madicken på skiva som gällde. :o)



Härligt med en helkväll. Njut!



Vi har också bytt stol. Men bältet krånglar så jag är lite arg på den. :o/

2011-11-08 @ 09:26:24
Postat av: Linda till Anna

Ååh, Dr Snuggels! Det tyckte jag om när det gick på tv:n! Hade Madicken på kasett också, när hon "flyger" från taket, och minsann Emil i Lönneberga också. :o)



Ja tydligen är bältet i denna stolen också lite besvärligt, svårt att få det att "släppa efter" när man ska spänna fast och ta ur...

2011-11-08 @ 11:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0