Morgonmys


Är man van att kliva upp tidigt hänger det gärna kvar trots att det är helg och trots att ens avkomma utvecklats till en riktig sjusovare. Att klockan passerat nio innan hon vaknar eller faktiskt väcks av oss är mer regel än undantag nu faktiskt! Lyxigt värre när hon dessutom inte har några större problem att somna vid åtta på kvällarna.
Oo "myror-i-byxorna" (bildligt denna gång då han var i bara mässingen) klev upp före, så jag låg och gosade i sängvärmen med Maja, försökte förgäves att somna om bara för att jag kunde, men gav upp och slog mig ned framför kaminen istället där en brasa snart spred sin goa värme. Det är något vilsamt över eld, har nästan samma effekt på mig som ett akvarium som jag länge bara kan betrakta utan att tröttna, men där elden har fördelen att även värma gott. Det är fashinerande att skärskåda den, njuta av färgnyanserna och lågornas rörelser.

(Det var inte meningen att se så sur ut!)

Det ligger en lätt dis över tjärnen och de enda planer vi har för dagen är att försöka ta oss ut en sväng och tvätta bilarna och "vintra" lite i trädgården. Sedan är det förstås min eftermiddagscombat där deltagarantalet faktiskt ökat något på sistone. Från att ha varit en handfull och nedåt närmar det sig nu tiotalet. Får se vad som händer sedan när vi flyttar till stora salen. Få deltagare i stor sal kan ha en avskräckande effekt av någon anledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0