Måndag?

Vet inte riktigt var min hjärna befann sig igår men troligtvis i en annan tidszon i alla fall. På något sätt var jag totalt inställd på att det var söndag, så det var förberedelse inför måndag som gällde. Plockade fram matlåda ur frysen, fixade Soda Stream att ta med. Packade väskan som placerades i hallen och kollade att pumpen var redo. När jag relativt tidigt kröp i säng ställde jag timern på tv:n att starta 06.00 som vanligt och började somna till. Får poängtera att dessa förberedelser skedde utspritt under kvällen så jag hade många möjligheter att ifrågasätta mitt handlande!
Först när jag så till slut låg där i sängen började tankarna smyga sig på att något inte riktigt stämde! Mödosamt fick jag bitarna på plats och konstaterade att det bara var att avaktivera timern. Inget jippie för att jag bjudits på ännu en helgdag utan bara en resignerad acceptans av att min hjärna inte är som den ska.
Oo somnade på golvet i vardagsrummet efter jag hämtat lilltjejen och tillila vinnaren av kampen att somna om. Hon vaknar ibland efter någon timme och ibland somnar hon enkelt om, ibland inte. Inget skrikmaraton dock utan "bara" bärande som gäller.
Allt detta bärande, selen till trots har resulterat i ond ländrygg hos undertecknad. Riktigt ond! Sängen gör inte saken mycket bättre heller, men vad göra? Det är bara att försöka tänka på hur man behandlar ryggen under dagen, sin hållning och så vidare. Sedan ska jag återuppta användandet av vetebältet igen.
I kväll är det vaktjobb så Oo drar till Landet med lilltjejen ganska snart efter han är klar med fotbollsträningen nu vid lunchtid. Jag funderar på att ta en bastu eller något, bara ta det lugnt innan jobbet. Även om jobben är en form av egentid så var det ändå längesedan jag hade riktig egentid som i sådan där jag inte har något alls som måste göras. Ska bli skönt!

Kommentarer
Postat av: Anna i gbg

Grattis på din första "Mors-dag"!! Säg inte att Oo glömt detta? ;-) Han får ju agera stand-in för lill-flickan nu när hon kanske inte riktigt riktigt klarar av att rita en teckning eller köpa nåt gulligt till sin mor....hihi.... ;-)

2011-05-29 @ 14:06:33
Postat av: Linda till Anna i gbg

Åh tackar, du är faktiskt den enda som uppmärksammat mig idag! ;o) Oo bara pekade på lilltjejen när jag pikade honom, så det där med stand-in anammade han sådär! ;o) Nåja, då slipper jag anstränga mig till fars dag! Fast att han nu faktiskt åkt iväg med lilltjejen så morsan fått lite egentid var ju rätt snällt :o)

2011-05-29 @ 15:10:06
Postat av: Anna

Ingen uppvaktning här heller. Jag sa det till dottern som undrade vems dag det då är imorgon... Jaja. ;o)



2011-05-29 @ 15:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0