Dumma mig!

Känner för de anställda på Saab. Kanske inte så oväntat men vad gör man när något så självklart som en lön i slutet på månaden inte kommer? Förhoppningsvis har man en buffert, men många har inte det och så står man där med räkningar som lika fullt måste betalas ändå. Nej fy sjutton vilken sits.

Gjorde en trevlig upptäckt i tvättstugan idag. En orkidée som stuvats undan där inne hade börjat blomma! Jag tycker ju väldigt mycket om orkidéer men de slutar ju oftast bara i en ledsen bladrosett som jag likväl inte har hjärta att slänga eftersom det ju kan komma nya blommor. Och se där, så fick jag det till slut! Omtänksamt skulle jag binda upp blomstängeln i pinnarna som också alltid följer med och blir kvar men lyckades förstås bryta av blommorna! Jag och blommor alltså! Buhu! Flera knoppar och jag som blev så glad! Snyft! Och så får jag dåligt samvete för orkidén också som efter så lång tid lyckats frambringa en ny blomstängel - och så kommer jag bara att förstör! Gråååt!
Jag vet, lite perspektiv tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0