Göromål

Att bo i hus har sina för- och nackdelar. Till paragrafen nackdelar skulle jag vilja placera rengöring av hängrännor. Detta betecknar jag som rent! Har öst bort ett ton knastertorra kvistar och löv i olika nedbrytningsstadier. Förvånansvärt hur medveten om sin egen dödlighet man blivit på gamla dar. Förra vintern var det ju skoj - när det var en meter fluffig snö nedanför. Men nu är det inte ens roligt att balansera på stegen! Och att ta sig från taket till stegen höll på att sluta med en nedsparkad sådan och Linda försmädigt sittande på taket i väntan på undsättning. Jag minns en tid när man var ung och inte hade några som helst problem att klättra i vare sig träd, på hustak eller hoppa från altaner och staket. Ack ungdomen!

Oo kom hem med tre överraskningar! En försvann på ett mystiskt vis innan jag hann plocka fram kameran.

Ett slitsamt halvdagsjobb (phu!), tömd tvättkorg, två upptorkade Fiaspyor varav en på en matta, och så inte att förglömma rensade takrännor (nogsamt ignorernande det faktum att baksidan återstår) och jag är ganska nöjd med min dag så långt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0